A A A

RAJD MAJOWY

14. maja odbył się kolejny X rajd krajoznawczy ,,Ziemia Słupska”. Rajd ten zorganizowany został z okazji 70 – lecia PTTK. O godzinie 8.50 wszyscy zebraliśmy się przed siedzibą PTTK (na ulicy Szarych Szeregów). Jak zwykle było bardzo gwarno. Powodem większości rozmów był krwiobus, (czyli autobus w którym pobiera się krew). Po sprawdzeniu obecność, nauczyciele ponownie nas przeliczyli i ruszyliśmy. Po 3 minutach byliśmy już pod salą edukacyjną w siedzibie Parku Krajobrazowego ,,Dolina Słupi”. Przed wejście na wystawę, przedstawiciele PTTK krótko przybliżyli nam fakty dotyczące historii ich działalności. Po krótkim obejrzeniu Sali poszliśmy w stronę autokaru. Autokarem jechaliśmy około pół godziny. Podróż zleciała nam bardzo szybko i przyjemnie.

Po dotarciu do celu zorientowaliśmy się, że jesteśmy w Krzyni, przy elektrowni wodnej. Stąd ruszyliśmy żółtym szlakiem ,,Doliny Słupi”. Już od początku naszej wycieczki wspinaliśmy się na niewysokie wzniesienia, które wydawały się nam ogromnymi górami. Po jakimś czasie doszliśmy do miejsca, w którym mogliśmy zetknąć się z samym jeziorem. Wszyscy moczyli ręce, sprawdzając temperaturę jeziora. Później szliśmy dalej, aż w końcu doszliśmy do miejsca, w którym odbył się krótki konkurs wiedzy nabytej na rajdzie. Nauczyciele wybrali 3 uczniów z naszej szkoły: Marię Kwapisz (z klasy 5B), Aleksandrę Dąbrowską (z klasy 6B) oraz Adriana Czerniło (również z 6B). Reprezentanci odpowiedzieli na 1 trudne pytanie, ich odpowiedź okazała się prawidła, a oni zyskali krótkie książki ogrodnicze pt. Zamień Nawłocie na malwy przy płocie”. Po otrzymaniu nagród ruszyliśmy w dalszą podróż. Po kilku kilometrach zatrzymaliśmy się na pięknej polanie, na której zjedliśmy pyszną wojskową grochówkę. Na powrocie zatrzymaliśmy się przy elektrowni wodnej Strzegomino, przy której zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. W drodze zrobiło nam się bardzo gorąco i staliśmy się zmęczeni. Idąc wypatrywaliśmy naszego autokaru. W końcu ujrzeliśmy go i przyspieszyliśmy kroku. Gdy weszliśmy do niego zostaliśmy przeliczeni i pojechaliśmy. Podróż minęła nam bardzo ciekawie, Z tyłu autokaru zorganizowano karaoke, a trójka uczniów śpiewała piosenkę Michała Szpaka "Color of Your Life". Po dotarciu na parking SP5 wszyscy we wspaniałym humorze rozeszliśmy się.

Ten rajd był cudowny. Wszystkim bardzo się podobało, ale wielce ubolewamy nad tym, że jest to już przedostatni rajd w tym półroczu.